Back to the Beach är tillbaka
2016 är Back to the Beach äntligen tillbaka. Då i regi av Karin Lundqvist och Wesley Pinheiro, som tagit över varumärket och namnet av Svenska Volleyevent.
Back to the Beach drevs av Stefan Stiffe Bernholm, som sålde varumärket 2010 till Svenska Volleyevent. Under 2015 genomfördes inte några tävlingar inom ramen för konceptet, och därför bestämde bolaget att sälja varumärket till Karin Lundqvist och Wesley Pinheiro.
Alla är välkomna
- Vi gillar verkligen konceptet som Stiffe skapade. En tour där alla är välkomna, från ungdomar till veteraner, där glädje och gemenskap står i centrum. Det är en ära att få föra det vidare samtidigt som vi ser fram emot att sätta vår egen prägel på touren.
Genom att använda sina kontakter och erfarenheter från väldens alla tourer, vill landslagsspelaren Lundqvist skapa ett mervärde för spelarna.
Hög målsättning
Målet är att göra 8 stopp runt om på Sveriges stränder där dessa klasser finns representerade:
- U-19
- U-21
- Open
- Challenger
- Veteran +40
- Veteran +45
- Mixed
- Skapandet av touren är i full gång, några sponsorer är redan klara och vi är väldigt glada att ha Sebastian Åkesson-Holm och Andreas Dahl i vårt lag. Det här är touren för alla som inte platsar bland eliten. En plats för gemenskap och glädje, en plats för utveckling, en plats där nya drömmar föds och andra uppfylls, säger Karin Lundqvist.
- Vi är glada över att vi kommit överens om en affär med Karin Lundqvist som ny ägare till varumärket Back to the Beach och vi hoppas på många fina tävlingar i framtiden, säger Bengt Wicksell.
Håll dig uppdaterad om hur touren kommer att utvecklas och hur spelprogrammet ser ut genom att gilla denna sida: https://www.facebook.com/backtothebeachtour/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.