Ungdomsserien 26/27 - enkät och anmälan
Anmäl er till Ungdomsserien 26/27 och lämna era tankar kring upplägg för serien senast 17:e maj
Vi i Nordsvenska VBF planerar inför kommande säsong av ungdomsserien och vill både öppna anmälan samt samla in era synpunkter kring det nuvarande serieupplägget.
Under den gångna säsongen deltog 12 lag, från Östersund i söder till Luleå i norr. Det är väldigt positivt, men har också inneburit ett omfattande resande och ett pressat spelschema.
Inför nästa säsong ser vi därför över olika alternativ, exempelvis:
- Geografisk uppdelning (Nord/Syd) med efterföljande slutspel
- Justering av antal matcher
- Andra upplägg som kan minska resandet och skapa bättre förutsättningar för spelare och föreningar
Vi vill gärna ha era tankar kring detta, samt er anmälan till serien.
Fyll i formuläret här: https://forms.gle/j3KKWgJ6AfJwDb2D8 Länk till annan webbplats.
Sista svarsdag: 2026-05-17
Observera också att ungdomsserien i första hand riktar sig till spelare som är nya i 6-manna och är för små/för nya för ordinarie divisionsspel. Lag som kommit längre i sin utveckling uppmuntras att delta i division 3, där vi gärna ser fler lag i regionen för både dam och herr.
Tack för er medverkan!
Med vänliga hälsningar,
Nordsvenska VBF
Foto: Mats Brännström
