Gå till innehåll
SVENSK VOLLEYBOLL

Swedish Beach Tour stärker laguppställningen

Swedish Beach Tour har under sina tre inledande år utvecklats till en välbesökt sommarturné. För att flytta fram positionerna och växla upp satsningen ytterligare utökas nu laguppställningen med BrandEcho som ny strategisk byrå vad gäller konceptuell utveckling, sponsorstrategi och rättighetsförsäljning.

Swedish Beach Tour, den nationella elittouren i beachvolley, besökte i somras nio städer från Malmö i söder till Umeå i norr och hade under turnén nästan 120 000 besök. Planeringen inför 2011 är i full gång och ett viktigt steg är det nya samarbetet med BrandEcho. BrandEcho kommer att arbeta med att utveckla tourens erbjudande, både ur ett besökar- och ur ett sponsorperspektiv. Dessutom kommer BrandEcho att stå för en stor del av tourens rättighetsförsäljning.

- Swedish Beach Tour har haft en fantastisk utveckling under dess första tre år. Nu vill vi höja ribban ytterligare och det känns mycket inspirerande att göra det tillsammans med BrandEcho säger Svenska Volleyevents vd Mattias Walfridsson.

Fler nyheter

Publicerad: 2010-09-02

Senast uppdaterad: 2010-09-02

Visa fler nyheter

Sponsorer