Gå till innehåll
SVENSK VOLLEYBOLL

Swedish Beach Tour får draghjälp

Beachvolleyspelaren Rivia Oliveira, som varit en av de mest tongivande svenska beachvolleyspelarna på damsidan de senaste åren, blir nu marknadskoordinator på Svenska Volleyevent. Men några planer på att sluta spela har hon inte.

Rivia kommer att arbeta med försäljning, marknad och evenemangsutveckling i sin roll som marknadskoordinator och främst då inom ramen för Swedish Beach Tour i Umeå.

- I och med att vi numera ansvarar för alla event- och marknadsfrågor inom Svensk volleyboll så behövde vi en förstärkning och i Rivia får vi en suverän ambassadör, säger Mattias Walfridsson som är event- och marknadschef för Svensk volleyboll.

- Det ska bli otroligt kul att få chansen att jobba med beachvolleyn även vid sidan av plan. Att jobba med evenemang ligger precis linje med mina framtidsplaner och utbildning säger Rivia Oliveira.

Svenska Volleyevent är ett dotterbolag till Svenska Volleybollförbundet med uppdrag att hantera event- och marknadsfrågor inom Svensk volleyboll.

Rivia Oliveira har varit en av de mest tongivande svenska damspelarna de senaste åren med  SM-guld, tourmästerskap, spel på World Tour och OS-kval som främsta meriter. Hon fortsätter sin satsning på beachvolleyn fullt ut även framöver. 

Fler nyheter

Publicerad: 2011-11-02

Senast uppdaterad: 2016-06-07

Visa fler nyheter

Sponsorer