Ekonomi- och administrationsansvarig sökes
Svensk volleyboll växer och förändras. Svenska Volleybollförbundet söker nu en ekonomi- och administrationsansvarig person till verksamheten. Här är platsannonsen.
Ekonomi- och administrationsansvarig
Svenska Volleybollförbundet
Svensk volleyboll ska erbjuda tillgänglig livslång idrott där alla känner sig uppskattade och betydelsefulla, och få ett socialt och glädjefullt aktivt sammanhang. De som vill ska enkelt kunna bli en del av Svensk volleyboll.
Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till att uppfylla förbundets verksamhetsinriktning.
Svenska Volleybollförbundet (SVBF) är den gemensamma organisationen för landets 187 ideella föreningar vilka bedriver volleybollidrott inom volleyboll, beachvolley och snowvolley. SVBF är en ideell förening där årsmötet är det högsta beslutande organet som varje år väljer sin styrelse. Förbundsstyrelsen har ett arbetsgivaransvar för generalsekreteraren som i sin tur ansvarar för verksamhetens personal samt dess strategiska och dagliga arbete. Förbundet har just nu 6 stycken fast anställda samt ett antal uppdragsanställda som exempelvis förbundskaptener och andra funktioner runt våra landslag. Arbetet leds av vår generalsekreterare som därmed blir din chef och närmsta samarbetspart.
Förbundet har ett Riksidrottsgymnasium i Falköping och är dessutom ägare av Svensk Volleyevent AB (Sveab), ett bolag som har en egen styrelse men ingen personal.
SVBF genomför en organisationsförändring i syfte att bli fler och därmed kunna satsa på utveckling av förbundet. Denna tjänst är den första som rekryteras och du kommer därför ha stor möjlighet att påverka hur uppdraget ska utformas så ekonomiarbetet blir så enkelt och begripligt som möjligt för våra förtroendevalda och medlemsföreningar. Hos oss får du möjlighet att jobba med en unik tjänst och bli en del av ett förbund som verkligen vill utvecklas.
Arbetsplatsen är antingen i Stockholm eller Falköping, men möjlighet finns att arbeta vissa dagar hemifrån efter överenskommelse.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiansvarig är du ansvarig för både planering, löpande bokföring, lönehantering, budgetering, bokslut och årsredovisning för förbundet och Sveab. Du tar även ansvar för den administrativa delen i förbundet såsom avtal, försäkringar, bidragsansökningar, vissa inköp och olika utredningsuppdrag.
Du förväntas arbeta strukturerat samt ha förmågan att förklara för övriga anställda samt förtroendevalda och medlemsföreningar hur ekonomin ser ut samt hur olika beslut påverkar ekonomin framöver. Du kommer helt enkelt att vara den som axlar både helhetsansvar och huvudansvar inom området även om det är generalsekretaren och styrelse som är ekonomiskt ansvariga, är det du som blir deras expert inom ekonomiområdet.
Din profil
Du besitter en stor portion service, ordning och reda samt ett genuint intresse för ekonomi och ideell verksamhet. Du är en god pedagog och kommunikatör både när det gäller tal och skrift. Du är bra på att arbeta självständigt men värdesätter teamet för att nå resultat.
Vi förutsätter att du har;
Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi företrädesvis inom redovisning/bokföring eller motsvarande kunskaper
Självgående inom redovisning och bokslutsarbete
Arbetslivserfarenhet i linje med uppdraget
Systemvana kopplat till affärssystem samt Excel
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande är;
Erfarenhet av ideell verksamhet
Intresse för idrott i allmänhet och volleyboll i synnerhet
Ansökan
Skicka din ansökan till simon.dahl@volleyboll.rf.se, senast 5 juni men visa gärna ditt intresse snarast, urval kommer att ske löpande.
Frågor besvaras av Simon Dahl, generalsekreterare (0766-37 37 01) eller Annika Sjöberg, ordförande (0709-26 31 11)
Lön och anställningsform
Lön enligt överenskommelse.
Tjänsten är heltid och tills vidare med start i augusti.
-----
Den här annonsen hittas även under Lediga jobb här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..